Bábszínház blog

Marék Veronika a Bábszínházban

2018. február 12. - Bábszínház blog

Február 17-én, a Boribon és Annipanni 150. előadásához kapcsolódóan nyílik egy kiállítás, amelyen nem csupán Marék Veronika közkedvelt hőseit ismerhetik meg azok, akik esetleg nem ismerik őket - lenne ilyen gyerek vagy felnőtt? kizárt! -, hanem az előadás kulisszatitkaiba is bepillanthatnak az érdeklődők. Sőt, ami igazi különlegesség: a nézők láthatják majd azokat a bábokat is, amelyekkel egykor Marék Veronika bábozott!

edv_3427.jpg

Marék Veronika születésnapi köszöntése a Boribon és Anipanni előadásán

Az író-illusztrátor ugyanis az egykori Állami Bábszínház bábszínészképző tanfolyamán tanult, és ennek elvégzése után néhány évig a színházban dolgozott bábszínészként. Az akkori gyerek- és felnőttnézők is láthatták őt, Marek Veronika néven játszott kicsiknek és nagyoknak is.

Ő volt Napsugár az Árgyilus királyfiban (bemutató: 1959. szeptember 27.), a Világszépe című mese címszereplője (bemutató: 1962. január 18.), játszott a Ludas Matyiban (bemutató: 1960. június 14.), a Csipkerózsikában (bemutató: 1961. április 1.) és A bűvös tűzszerszámban (bemutató: 1962. szeptember 8.), illetve a Biztos siker című esztrádkabaréban, amelynek Rátonyi Róbert volt a konferansziéja (bemutató: 1960. március 4.).

Erre az időszakra így emlékezett vissza:

"Ám hiába jelent meg több könyve is, 1963-ig nem volt egyértelmű, hogy Marék Veronikának az írás és a rajzolás lesz a hivatása. Ahogy ő mondja, „millió mást csinált” akkor: az iparművészetin bábtervezőnek tanult, a bábszínházban bábszínészként dolgozott, volt kirakatrendező-tanuló, és még karácsonyfadíszeket is festett. „Nem volt egyértelmű, hogy mi a dolgom. 1963-ban dőlt el végül.” Marék Veronika akkor a Bábszínház tagja volt, és a frissen aláírt szerződése szerint kevesebbet keresett volna, mint az ugyanott dolgozó takarítónő.

„Az igazgatóhoz fordultam, aki azt mondta: ugye tudja, hogy nem maga a legjobb színész itt. Mondtam, hogy tudom. Majd hazamentem, és azon morfondíroztam, hogy miért akarok én egy közepes színész lenni, amikor gyerekkönyvíróként ismert vagyok. Akkor ugyanis már vették a könyveimet, sőt, volt olyan élményem is, hogy bementem egy könyvesboltba, és egy fiatal pár azt mondta: nézd, megjelent a legújabb Marék Veronika-könyv! Akkor odamentem hozzájuk, és megmondtam nekik, hogy én vagyok a Marék Veronika. Nem hitték el!”

– meséli nevetve az egykori bábszínész, aki a beszélgetés másnapján felbontotta bábszínházi szerződését, és végre szabadúszó lett." (Könyvesblog)

Úgyhogy fellapoztuk azokat a méretes könyveket, amelyekben a korabeli plakátok vannak bekötve. Mutatjuk, mi mindent találtunk!

Kiállítás február 17-én, 14:30-kor, Marék Veronika jelenlétében nyílik. A tárlaton bábok, a Boribon és Annipanni díszletének makettje, több, eddig még sosem látott fotó mellett Marék Veronika eredeti meseillusztrációit is láthatják a nézők, illetve azokat a bábokat, amelyek a közel hat évtizeddel ezelőtti előadásokból megmaradtak.

Információ a Boribon és Annipanni című előadásról, illetve jegyvásárlás ide kattintva

A bejegyzés trackback címe:

https://babszinhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr3013659118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása